Persondatapolitik
For behandling af oplysninger om lejere
1. Indledning
Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan Jantzen Properties ApS og dets tilknyttede selskaber (herefter ”Koncernen”, ”vi”, ”vores”, eller ”os”) indsamler og anvender dine personoplysninger og de rettigheder, som du har i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger.
Koncernens selskaber har til formål at erhverve og udleje ejendomme.
De selskaber, som indgår i Koncernen er:
Selskab | Ejendomme |
---|---|
Jantzen Properties ApS, CVR: 35415033 | Sønder Allé 16 – 18, 8000 Aarhus C Christiansgade 28, 8000 Aarhus C |
JP Ny Munkegade ApS, CVR: 34206880 | Ny Munkegade 82, 8000 Aarhus C |
JP Frederiks Alle ApS, CVR: 34603650 | Frederiks Alle 93, 8000 Aarhus C |
JP Lundingsgade ApS, 35025650 | Lundingsgade 35, 8000 Aarhus C |
JP Trianglen ApS, CVR: 38364030 | Otto Brandenburgs Gade 16 – 18, 8000 Aarhus C |
Nørreallé Ejendomme ApS, CVR: 37613134 | Nørre Allé 78, 8000 Aarhus C |
JP Møllevejen ApS, CVR: 40824413 | Møllevejen 1-3, 8000 Aarhus C |
2. Den dataansvarlige
Der sker fælles administration af Koncernens ejendomme, hvorfor selskaberne er fælles dataansvarlige for behandlingen af dine oplysninger.
Administrationen af det fælles dataansvar foretages af Jantzen Properties ApS, hvortil du kan rette henvendelse, hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger.
Jantzen Properties ApS
CVR-nr.: 35 41 50 33
Karlslundvej 14
8330 Beder
Tlf.: 50 19 19 50
E-mail: LMJ@jd.dk
3. Formålet med behandlingen
I forbindelse med indgåelsen og under administrationen af lejekontrakten mellem dig og et af Koncernens selskaber, behandler vi en række personoplysninger om dig. Foruden en behandling med det generelle formål at administrere lejeforholdet, behandler vi oplysninger med følgende specifikke formål og baseret på det nævnte retsgrundlag:
Formål | Retsgrundlag for behandling |
---|---|
|
Behandling sker med henblik på indgåelse eller opfyldelse af den lejekontrakt, som er indgået med dig, jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b. |
|
Vi er retligt forpligtede til at behandle oplysningerne, jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra c. |
4. Kategorier af personoplysninger
Personoplysninger omfatter dine kontaktoplysninger, og enhver anden oplysning, som er nødvendige for at kunne opfylde de generelle og de specifikke behandlingsformål. Dette omfatter – men ikke begrænset til – navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, CPR-nummer, kontooplysninger, familie- eller samlivsforhold, årsag til fraflytning samt andre oplysninger, der udveksles under dit lejeforhold (samlet betegnet “Personoplysninger”).
5. Indsamling af oplysninger
Vi indsamler vores oplysninger fra dig og gennem den løbende administration af dit lejeforhold.
Såfremt vi modtager en klage eller en anden henvendelse vedrørende dit lejemål, kan vi modtage oplysninger fra tredjemand. Såfremt disse oplysninger ikke vurderes som åbenbart overflødige, vil de blive arkiveret i vores systemer.
6. Videregivelse af dine personoplysninger
De Personoplysninger som vi indsamler og behandler til ovenstående formål, vil som udgangspunkt kun blive videregivet til tredjeparter med dit samtykke, eller hvis det er nødvendigt for at vi kan administrere lejeforholdet.
Vi anvender et eksternt IT-system til administrationen af vores lejeboliger. I dette system arkiverer vi dine oplysninger. Nå vi overlader behandlingen til en databehandler, anvender vi udelukkende databehandlere, der kan behandle din Personoplysninger med den nødvendige sikkerhed, fortrolighed og integritet. Vi har implementeret passende kontrol med sådanne tredjeparters behandling af dine Personoplysninger og enhver behandlingen sker på baggrund af en indgået databehandleraftale.
Dine oplysninger kan blive videregivet til håndværkere, viceværter mv., for at håndtere eventuelle reparationer. Vi vil altid videregive så få oplysninger som muligt, der sædvanligvis omfatter navn, adresse og kontaktoplysninger.
7. Opbevaringsperiode for dine personoplysninger
Vi vil kun behandle og opbevare dine Personoplysninger i det tidsrum, det er nødvendigt af hensyn til ovenstående formål og herefter i højst en periode på 5 år efter ophøret af din lejekontrakt.
Efter udløbet af denne periode vil vi slette alle Personoplysninger, medmindre vi efter persondatalovgivningen eller anden lovgivning er forpligtet til at gemme oplysninger.
8. Behandlingssikkerhed
Vi har implementeret og gennemført nødvendige og passende sikkerhedsforanstaltninger med henblik på at beskytte dine Personoplysninger mod uautoriseret eller ulovlig behandling og mod hændeligt tab, tilintetgørelse eller beskadigelse.
Hvis vi videregiver dine Personoplysninger til databehandlere i overensstemmelse med punkt 6 ovenfor, vil vi sikre, at disse databehandlere ligeledes implementerer og gennemfører passende sikkerhedsforanstaltninger.
9. Dine rettigheder
Du har ret til efter anmodning at få oplyst, hvilke oplysninger der behandles om dig i Koncernen.
Hvis de oplysninger, som vi behandler om dig er urigtige, ufuldstændige eller vildledende, har du ret til at få berigtiget, fuldstændiggjort eller blokeret oplysningerne.
Du kan i visse tilfælde have ret til at få slettet dine Personoplysninger.
Du kan også i visse tilfælde gøre indsigelse mod vores behandling af dine Personoplysninger eller bede os begrænse behandlingen af dine oplysninger.
Du kan i visse tilfælde have ret til dataportabilitet, herunder at få overført dine Personoplysninger til en anden dataansvarlig.
Ønsker du at høre mere om eller udøve dine rettigheder, kan du kontakte os. Du finder kontaktoplysningerne øverst på denne side.
10. Klage
Du kan til enhver tid kontakte os, hvis du mener, at vi behandler dine personoplysninger i strid med gældende lovgivning.
Du har også ret til at klage til:
Datatilsynet
Borgergade 28,5
1300 København K
Tlf.: 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk
11. Overførsel til tredjelande
Dine Personoplysninger behandles inden for EU.
12. Ændringer
Vi forbeholder os retten til at ændre denne Privatlivspolitik.
Den til enhver tid gældende Privatlivspolitik kan findes på Koncernens hjemmeside: www.jantzenproperties.dk
Du har også mulighed for at få tilsendt den gældende version af Privatlivspolitikken ved at henvende dig til os:
Jantzen Properties ApS
CVR-nr.: 35 41 50 33
Karlslundvej 14
8330 Beder
Tlf.: 50 19 19 50
E-mail: LMJ@jd.dk
Hvis der foretages væsentlige ændringer i Privatlivspolitikken, orienterer vi dig herom ved særskilt meddelelse.
For behandling af oplysninger om ansøgere til lejemål
1. Indledning
Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan Jantzen Properties ApS og dets tilknyttede selskaber (herefter ”Koncernen”, ”vi”, ”vores”, eller ”os”) indsamler og anvender dine personoplysninger og de rettigheder, som du har i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger.
Koncernens selskaber har til formål at erhverve og udleje ejendomme.
De selskaber, som indgår i Koncernen er:
Selskab | Ejendomme |
---|---|
Jantzen Properties ApS, CVR: 35415033 | Sønder Allé 16 – 18, 8000 Aarhus C Christiansgade 28, 8000 Aarhus C |
JP Ny Munkegade ApS, CVR: 34206880 | Ny Munkegade 82, 8000 Aarhus C |
JP Frederiks Alle ApS, CVR: 34603650 | Frederiks Alle 93, 8000 Aarhus C |
JP Lundingsgade ApS, 35025650 | Lundingsgade 35, 8000 Aarhus C |
JP Trianglen ApS, CVR: 38364030 | Otto Brandenburgs Gade 16 – 18, 8000 Aarhus C |
Nørreallé Ejendomme ApS, CVR: 37613134 | Nørre Allé 78, 8000 Aarhus C |
JP Møllevejen ApS, CVR: 40824413 | Møllevejen 1-3, 8000 Aarhus C |
2. Den dataansvarlige
Under hensyn til det fælles formål at finde et lejemål til dig, er Koncernens selskaber fælles dataansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger.
Administrationen af det fælles dataansvar foretages af Jantzen Properties ApS, hvortil du kan rette henvendelse, hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger.
Jantzen Properties ApS
CVR-nr.: 35 41 50 33
Karlslundvej 14
8330 Beder
Tlf.: 50 19 19 50
E-mail: LMJ@jd.dk
3. Formålet med behandlingen
Når vi modtager din ansøgning om at blive lejer i et af Koncernens lejemål, behandler vi en række af dine personoplysninger. Foruden en behandling med det generelle formål at administrere din lejeansøgning og sikre, at du kontaktes, såfremt et lejemål bliver ledigt, behandler vi oplysninger med følgende specifikke formål og baseret på det nævnte retsgrundlag:
Formål | Retsgrundlag for behandling |
---|---|
|
Behandling sker med henblik på at gennemføre en række foranstaltninger, der er nødvendige under hensyn til din anmodning om indgåelse af en kontrakt med Jantzen, jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b. Oplysningerne deles mellem Koncernens selskaber med det fælles formål, at tilbyde dig et ledigt lejemål. Behandlingen sker på baggrund af Koncernens legitime interesse heri, jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra f. |
Såfremt behandlingen ikke sker til indgåelsen af en kontrakt, men vores behandling består i eksempelvis at slette dine oplysninger og din ansøgning, foretager vi behandlingen på baggrund af interesseafvejningsreglen, jf. persondataforordningens artikel 6, litra f. Vores interesser består i givet fald i at kunne håndtere de oplysninger du selv har fremsendt til os.
4. Kategorier af personoplysninger
Personoplysninger omfatter dine kontaktoplysninger, og enhver anden oplysning, som du frivilligt fremsender til os i forbindelse med din ansøgning.
Dette omfatter navnlig – men er ikke begrænset til – navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer,, familie- eller samlivsstatus, beskæftigelses- og uddannelsesoplysninger, korrespondance om tildeling af bolig, herunder præferencer for lejemål.
5. Indsamling af oplysninger
Vi indsamler primært oplysninger fra dig personligt.
I det omfang, at vi indhenter referencer fra tidligere udlejere eller tredjeparter, indhenter vi dit samtykke inden en sådan behandling.
6. Videregivelse af dine personoplysninger
De Personoplysninger som Koncernen indsamler og behandler til ovenstående formål, vil som udgangspunkt kun blive videregivet til tredjeparter med dit samtykke, hvis det er nødvendigt for at vi kan administrere og behandle din ansøgning eller som det fremgår nedenfor.
De Personoplysninger vi modtager i din ansøgning vil blive opbevaret i Koncernens Office365 løsning. Vi videregiver ikke dine oplysninger til selskaber uden for Koncernen og eller til behandling i andre eksterne IT-systemer.
I tilfælde af at vi overlader behandlingen af dine personoplysninger til en tredjepart (databehandlere) vil vi udelukkende overlade behandlingen dine personoplysninger til tredjeparter, som kan behandle dine personoplysninger med den nødvendige sikkerhed, fortrolighed og integritet.
7. Opbevaringsperiode for dine personoplysninger
Koncernen vil kun behandle og opbevare dine personoplysninger i det tidsrum, der er nødvendigt af hensyn til ovenstående formål og herefter i højst en periode på 6 måneder efter modtagelsen af din ansøgning, medmindre du giver dit samtykke til at vi må beholde ansøgningen for længere periode.
Efter udløbet af denne periode vil Koncernen slette alle personoplysninger, medmindre vi efter persondatalovgivningen eller anden lovgivning er forpligtet til at gemme oplysninger.
8. Behandlingssikkerhed
Vi har implementeret og gennemført nødvendige og passende sikkerhedsforanstaltninger med henblik på at beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret eller ulovlig behandling og mod hændeligt tab, tilintetgørelse eller beskadigelse.
Hvis Koncernen videregiver dine Personoplysninger til databehandlere i overensstemmelse med punkt 6 ovenfor, vil vi sikre, at disse databehandlere ligeledes implementerer og gennemfører passende sikkerhedsforanstaltninger med henblik på at beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret eller ulovlig behandling og mod hændeligt tab, tilintetgørelse eller beskadigelse.
9. Tilbagekaldelse af samtykke
I det omfang vores behandling af dine Personoplysninger måtte ske på baggrund af dit samtykke, kan du til enhver tid tilbagekalde dette samtykke ved at kontakte os.
Din tilbagekaldelse af dit samtykke indebærer som hovedregel, at vi vil ophøre med at behandle dine personoplysninger.
Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke, kan du kontakte:
Jantzen Properties ApS
CVR-nr.: 35 41 50 33
Karlslundvej 14
8330 Beder
Tlf.: 50 19 19 50
E-mail: LMJ@jd.dk
10. Dine rettigheder
Du har ret til efter anmodning at få oplyst, hvilke oplysninger Koncernen behandler om dig.
Hvis de oplysninger, som Koncernen behandler om dig er urigtige, ufuldstændige eller vildledende, har du ret til at få berigtiget, fuldstændiggjort eller blokeret oplysningerne.
Du kan i visse tilfælde have ret til at få slettet dine personoplysninger.
Du kan også i visse tilfælde gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger eller tilfælde bede os begrænse behandlingen af dine oplysninger.
Du kan i visse tilfælde have ret til dataportabilitet, herunder at få overført dine personoplysninger til en anden dataansvarlig.
Ønsker du at høre mere om eller udøve dine rettigheder, kan du kontakte os. Du finder kontaktoplysningerne øverst.
11. Klage
Du kan til enhver tid kontakte os, hvis du mener, at vi behandler dine personoplysninger i strid med gældende lovgivning.
Du har også ret til at klage til:
Datatilsynet
Borgergade 28,5
1300 København K
Tlf.: 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk
12. Overførsel til tredjelande
Dine Personoplysninger behandles inden for EU.
13. Ændringer
Vi forbeholder os retten til at ændre denne Privatlivspolitik.
Den til enhver tid gældende Privatlivspolitik kan findes på Koncernens hjemmeside: www.jantzenproperties.dk Du har også mulighed for at få tilsendt den gældende version af Privatlivspolitikken ved at henvende dig til os:
Jantzen Properties ApS
CVR-nr.: 35 41 50 33
Karlslundvej 14
8330 Beder
Tlf.: 50 19 19 50
E-mail: LMJ@jd.dk